Slaan oor na hoofinhoud

Verskillende tipes ADHD


 

Oorwegend onoplettende aanbieding

Hierdie tipe ADHD maak dit moeilik vir die persone om daaglikse take te organiseer en te voltooi. Leerders met hierdie versteuring sukkel om aandag te gee aan besonderhede wat belangrik geag word en kan nie eenvoudige instruksies uitvoer nie. Hul aandagspan is kort en kan baie maklik afgelei word deur ander.

In plaas daar van om hul take en werk te voltooi, verkies leerders eerder om te speel in die klaskamer en om ander leerders te pla. Hul verskoning sal altyd wees dat hul die skryfbehoeftes of behoeftes wat benodig word om die taak te voltooi, verloor het. Wat jy ook sal oplet is dat leerders nie net vergeet waar voorwerpe geplaas was nie, maar ook hul daaglikse take vergeet en baie nalatige foute maak.

 

Oorwegende Hiperaktief-onoplettende aanbieding

Dit is kenmerkend dat leerders met hierdie tipe ADHD nie stil kan sit nie. Hulle vroetel gedurig en praat baie. In jonger leerders sal ons kry dat hul gedurig rondloop, rond spring en hardloop in die klaskamer. So ook probeer hul klouter op alles wat hul kan. Die optrede van hierdie leerders lei ook daartoe dat hul meer beserings opdoen as ‘n normale leerders as gevolg van hul hiperaktiewe neigings. Ons sal dalk hierdie leerders beskou as die probleem leerders omdat hul nooit hul beurt kan af wag nie en nie luister wanneer daar met hul gepraat word nie. Die klas sal telke male onderbreek word deur leerders  wat hierdie versteuring het.

Dit is ook kenmerkend dat individue wat aan hierdie versteuring lei, geneig is om vinnig te praat. Moontlike redes hiervoor is omdat hul bang is dat hul sal vergeet wat hulle wou gese het, opgewondenheid en omdat hul nie besef dat hulle te vinnig praat nie. Alhoewel hierdie dinge is wat onbeheerbaar is, doen sommige dit impulsief .

 

Gekombineerde aanbieding

Hierdie tipe ADHD het simptome van beide die bostaande soorte. Dis kan dit baie erge ADHD wees en leerders met hierdie tipe versteuring nog moeiliker is om te beheer in die klaskamer.



Opmerkings